Hoe verkopen wij uw huis?

U overweegt uw woning te verkopen. Hoe pakt u dit aan? In een aantal stappen leggen wij u uit hoe we u kunnen begeleiden bij dit verkoopproces. Een huis verkoopt u namelijk niet elke dag. Daarom is het belangrijk om, daar waar nodig, ondersteunt te worden door een vakkundige makelaar.
 
Stap 1: Kennismaking met Knepflé & van der Mee Makelaars en Taxateurs
De eerste stap is de kennismaking met Henk van der Mee. U kunt contact met ons opnemen voor het maken van een vrijblijvende kennismakingsafspraak. Afhankelijk van wat u prettiger vindt, komen wij bij u thuis en kunnen wij meteen de woning bekijken, of u komt naar ons kantoor: Stationsstraat 110 te Waalwijk.
In het kennismakingsgesprek bepaalt u onder andere samen met de makelaar wat uw wensen zijn in het verkoopproces.
 
Stap 2: Waardebepaling maken van de te verkopen woning.
Naar aanleiding van de kennismaking en de inventarisatie van uw verkoopwensen wordt er een waardebepaling van de woning gemaakt. Op deze manier weet u wat uw woning in de huidige woningmarkt waard is en bent u tot niets verplicht. Indien u besluit om uw woning via ons te verkopen worden de verdere details helder en duidelijk besproken. Alle afspraken worden in een bemiddelingsovereenkomst vastgelegd.
 
Stap 3: In overleg met u de verkoopstrategie bepalen.
Aan de hand van de uitkomsten van de waardebepaling bepalen we in overleg met uw de verkoopstrategie. Onze jarenlange kennis van de lokale woningmarkt is hierbij erg belangrijk. 
 
Stap 4: Het presenteren van uw woning voor de verkoop.
De eerste indruk die een potentiële koper van uw woning krijgt is erg belangrijk. Daarom is het goed extra aandacht te besteden aan de presentatie van uw woning. Standaard laten wij uw woning fotograferen door een professionele fotograaf.  Deze wordt bijgestaan door een woningstyliste. Tevens wordt er een digitale plattegrond van uw woning gemaakt. Door ons wordt een tekst opgesteld voor in de verkoopbrochure. Deze wordt aan u ter goedkeuring voorgelegd. Natuurlijk bent u zelf vrij om de presentatietekst aan te passen. Zodra de verkooppresentatie klaar is, wordt deze zo snel mogelijk op onze eigenwebsite en www.funda.nl geplaatst. Via email houden wij u op de hoogte van de bezoekersstatistieken op funda.
Tevens wordt u woning geplaatst op onze eigen facebookpagina, www.huizenzoeker.nl,  www.huislijn.nl, www.jaap.nl en www.marktplaats.nl. En wordt er een tuinbord of raambord geplaatst.
 
Stap 5: Informeren van geïnteresseerden en bezichtigen met potentiële kopers.
De bezichtiging is de eerste echte kennismaking van een potentiële koper met uw woning. Vaak heeft een geïnteresseerden uw woning al gezien op internet of is er al een brochure van uw woning opgevraagd. Het is belangrijk dat de bezichtiging goed verloopt. De kandidaten krijgen bij ons ruim de tijd om uw woning goed te bekijken en worden daarbij deskundig door ons begeleid. Bezichtigingen worden over het algemeen telefonisch of via onze website aangevraagd. We stemmen de gemaakte afspraak zo snel mogelijk met u af.

Stap 6: De onderhandelingen voeren.
Onderhandelingen zijn over het algemeen spannend en ook niet zonder gevolgen. Op basis van onze jarenlange ervaring kunnen wij goed inschatten waar de grenzen in het onderhandelingstraject met de potentiële koper liggen. In overleg met u en op basis van uw situatie is ons doel om uiteindelijk een zo goed mogelijke verkoopprijs te realiseren. Uiteraard wordt er ook onderhandeld over de leveringsvoorwaarden. Te denken valt hierbij aan de opleveringsdatum, een financieel voorbehoud, een bankgarantie of waarborgsom en mogelijk een voorbehoud voor een bouwkundig onderzoek.
 
Stap 7: Het koopcontract opstellen.
Indien er mondelinge overeenstemming is bereikt met de koper, stellen wij zo snel mogelijk een schriftelijke koopovereenkomst op. In deze koopovereenkomst staan de gemaakte afspraken helder en volledig omschreven. Te denken valt hierbij aan: de verkoopprijs, de overdrachtsdatum, de eventuele ontbindende voorwaarden en de vervaldatum, een lijst met roerende zaken die de koper wel of niet overneemt. Na ondertekening van de koopovereenkomst gaat voor de koper de 3 dagen bedenktijd in. De koper heeft drie werkdagen bedenktijd, waarbinnen hij zonder gevolgen van de koop af kan zien.
 
Stap 8: Periode tussen koop en levering.
In deze periode controleren wij onder andere voor u de termijnen van de waarborgsom, bankgarantie/aanbetaling en de ontbindeden voorwaarden. Eventueel verzorgen wij een ingebrekestelling als de koper zijn verplichtingen niet nakomt. Alle contacten met de notaris, bank/hypotheekadviseur, bouwkundige, taxateur en anderen verlopen via ons. Wij controleren voor u de akte van notariële levering en de nota van aflossing. Ook zijn wij aanwezig bij de eindinspectie van de woning. Tijdens de eindinspectie worden o.a. de meterstanden opgenomen. De overdracht bestaat uit de feitelijke levering bij de notaris en het overhandigen van de sleutels aan de koper.
 
Stap 9: Nazorg.
Nadat uw woning is overgedragen aan de nieuwe eigenaar kan het zijn dat er toch nog vragen of onduidelijkheden blijven bestaan bij u als verkoper of bij de koper. Uiteraard zijn wij bereikbaar om de bestaande vragen of onduidelijkheden voor u op te lossen.

U gebruikt een verouderde browser. Upgrade nu naar een moderne browser om ten volle gebruik te kunnen maken van alle functies van onze site: [ X ]